Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Current
Special Collections
Archive
About
Profile & Focus
Editorial Team
Publication policy
Ethics Statement
Data Privacy Policy
Contribute
Submissions
Author Guidelines
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 26 No. 1 (2014)
Vol. 26 No. 1 (2014)
DOI:
https://doi.org/10.20377/jfr-2014-26-1
Published:
2014-04-01
Articles
Editorial
Henriette Engelhardt-Wölfler, Kurt P. Bierschock
p. 2
PDF
Berufliche Aufstiege im partnerschaftlichen Kontext – Zur Bedeutung von Homogamie und sozialer Unterstützung durch den Partner
Career advancement in partnership context: The role of homogamy and partners’ social support
Anne Busch, Miriam Bröckel, Katrin Golsch
p. 3-28
PDF
“Somebody is thinking about it”: Women as household managers in dual-earner families
„Jemand wird schon daran denken.“ – Frauen als Managerinnen des Haushalts in Doppelverdienerfamilien
Francesca Alby, Marilena Fatigante, Cristina Zucchermaglio
p. 29-48
PDF
Familienleitbilder – Identifikation und Wirkungsweise auf generatives Verhalten
Family-orientated Leitbilder – Identification and impact on generative behaviour
Sabine Diabaté, Detlev Lück
p. 49-69
PDF
Diversität elterlicher Einstellungen und vorschulischer Lernerfahrungen – Ein Vergleich deutscher und zugewanderter Familien aus der Türkei, Russland und Polen
Diversity of parental attitudes and early learning experiences – A comparison of German and immigrant families from Turkey, Russia, and Poland
Birgit Leyendecker, Banu Citlak, Jörg-Peter Schräpler, Axel Schölmerich
p. 70-93
PDF
Der Zusammenhang von Partnermarktopportunitäten aus dem Freundeskreis und der Stabilität von Paarbeziehungen. Eine Analyse mit den Daten des Partnermarktsurvey
The association of partner market opportunities in friendship networks and the stability of partnerships. An analysis using the Partner Market Survey
Armando Häring
p. 94-113
PDF
ifb-Mitteilungen
ifb-Team
p. 114-117
PDF
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
ubg_sidebar_logo